MY FAMILY....MY LOVE....MY HERO....

Friday 3 February 2012

Bandung Trip 2012 (20-25 Januari 2012) - Part 2

Hari ke 2 di Bandung, pagi-pagi buta dah terbangun bila dengar suara laungan Azan..Setelah mandi dan bersiap-siap kami turun ke lobi untuk menunggu rakan-rakan yang lain. Kemudian kami ke cafe Orange Home untuk bersarapan...Pagi-pagi dah lapar..

Muka berseri-seri nak memulakan Pengembaraan

kumpulan yang first sekali tiba di cafe...masa ni makanan
                                          belum ready...

Antara menu yang dihidangkan...mee goreng,telur dadar,
                                             cucur jagung + keropok....sedap..
Selesai makan, apa lagi bila perut dah kenyang sementara menunggu coaster dan Ajang sampai, kami jalan,jalan dulu di sekitar Orange Home, banyak perubahan terutama ikan dalam kolam dah makin besar dan gemuk-gemuk...
                                            Posing dulu tepi kolam ikan.....
Tepat jam 8.00 Ajangpun start enjin coaster dan kami memulakan sesi percutian kami ke Gunung Tangkuban Perahu, Tempat wajib pergi bila kita ke Bandung. Nak masuk ke kawasan Wisata ini kena bayar lebih kurang 60 000 idr seorang (Rm 21) Memandangkan kami pergi sendiri dan bukan under pakej so..duit, supir,makan dan entrance fee ke tmpat2 tertentu aku dah collect awal2, memang saved gilerrr dari pergi ikut pakej.

Nilah dia kawah gunung Tangkuban perahu, Ada mitos
                                         tersendiri mengenai asal usul Gunung Tangkuban Perahu,
                                         kalau kita tengok dan amati gunung tu seolah-olah Perahu
                                         yang dah kena terbalik

Sampai kat kawasan ni, orang punyalah ramai.Kebetulan hari Sabtu,tambah2 lagi kat sanapun cuti juga. Ulat-Ulat yang jual sourvinier tu jgn cakaplah.Aku dah pesan ngan kawan2 buat tak tahu jer..Kat atas nanti boleh beli dengan harga murah.

Berderet-deret ambil gambar macam panca Sitara

Tempat Wajib ambil gambar, kena Q..sebab ramai sangat
                                          pelancong masa ni...Peace yo...

Kalau dah sampai kat atas ni tak sah kalau tak membeli sourvinier...Aku tertarik dengan Frame Hard rock cafe ni...Belilah juga untuk dihadiahkan kepada buah hati tersayang...

Aku dapat beli frame ni dengan harga 75 000idr

Cantik tak.....boleh siap tulis-tulis lagi atas frame ni
Selepas menyaksikan keindahan gunung Tangkuban Perahu dan shopping apa yang patut, destinasi seterusnya kami dibawa oleh Ajang untuk melawat ke ladang teh...cam sama jer ladang kat Cameron Highland. singgah jugalah kat ladang ni ambik2 gambar sebab ada juga antara cik-cik Kiah ni yang tak pernah tengok daun teh.yang ori.he..he..he..masa sibuk posing-posing datanglah si penjual strawberry dan berri pujuk2 suh beli....Si Ferry yg dah termakan pujuk rayu si penjual tu belilah strwberry tu dengan harga 50 000 idr. lebih mahal drp baju sejuk yang Kak shah beli he..he..he...

pemandangan dekat ladang Teh....

Ferry tengah beli Strawberry yg dah dicelup gula...
                                          ha..ha..ha..mak tertipu.Aku tolong tengok dan rasa jer...
Selesai berposing-posing kat ladang teh our next destination apa lagi...makan time. Kami dibawa oleh Ajang lunch kat Kg Daun.Sukerrr....sangat tempat ni masuk jer wow....cantik dengan decoration, pokok2 dan pondok2 yang dibina sungguh menarik. makanan yang kami pilih, nasi timbel komplit dengan ayam penyet. Walaupun simple...tapi sangat yummy especially kuah asam. Air minuman yang kami order, Jus Alpukat, Lime Juice & Watermelon.Makan 8 orang semuanya 750 000 idr (RM 262.00)
                                          Antara buah-buahan yang dijual sepanjang perjalanan

Ini kat Pintu masuk Restoran Kampung Daun

Lunch kami tengahari ni...nasi timbel komplit +
                                           ayam penyet...sedapppp
                                                 Muka-muka seronok dapat makan...

Selesai makan i dan solat Jamaq di Restoran ni,Ajang membawa kami ke beberapa Factory outlet di sepanjang jalan Dago...Belum ada keinginan nak menyopping, cuci mata jer...
Habis menyusuri factory outlet sepanjang jalan Dago sampai penat2 kaki, kami terus ke Bandung Indah Plaza untuk makan malam di sana. Macam Shopping komplek kita jer..tak ada yang menarik. lagi satu kalau nak gi makan aku tak rekomen kat tempat ni. Makanan tak best, atau mungkin masih kenyang makan kat Kg Daun tadi. Selesai makan kami ke destinasi terakhir iaitu ke Bali Heaven. Memang Heaven...Tempat menarik, decoration ala-ala Bali dan barang2nya kebetulan ada sale...apa lagi beli jugalah seluar walaupun pada mulanya tak nak menyopping. Hasilnya korang tengoklah sendiri gambar kat bawah ni...layan ekkk.
Selesai shopping kat bali Heaven ni, kamipun bergerak balik ke Orange Home. Letih seharian berjalan tapi amat menyeronokkan Tiba jer kat hotel ..apa lagi, mandi dan terus booommmm.Zzzzzzzzzz.
Ok see Uollss soon....nite..