MY FAMILY....MY LOVE....MY HERO....

Tuesday, 8 May 2012

My Baby....Muhammad Irfan Rizqin

Selasa - 8 Mei 2012

Anak Ibu dah 2 Bulan....

Pejam celik, pejam celik...dah 2 bulan baby aku ni....macam baru jer dia dilahirkan...Sejak lahir, Irfan aku mandikan dari sebesar 2 tapak tangan sehinggalah badannya dah mula mendebab....


Dah lama tak bersalin sekali dapat baby baru....fuyoooo sangatlah teruja...Suka dengar suara tika dia menangis. Bau badan baby yang wangi...dan kulitnya yang selembut sutera membuatkan aku geram dan rasa nak gomol hari-hari...he..he..he...Irfan ni budak baik. Dia dah tahu bila masa ibu Chah akan datang untuk dimandikan dalam besen mandi....sukerrrnya dia bila dicelup dalam air...


Kini baby dah mula pandai ketawa dan tersenyum bila diagah....dah pandai nak suruh dukung bila nampak orang...dan dia dah pandai menjerit nak susu bila lapar....hmmmm.   


Aksi-aksi Irfan bila kita ambil gambar dia. Pandai pandang kamera...Mata bulat bila pandang orang yang dia kenal....Ala tomey...tomey....


Bila buka jer baju ketika nak dimandikan, punyalah suka.....tak sabar-sabar suruh dukung cepat....Akakpun dah tak larat nak pegang lama-lama bila masa nak mandikan dia...takut terlepas, jadi anak Pak Pandir pula nanti...he..he..he...Masa mandi dia dah pandai melonjak-lonjak dan tendang-tendang kaki. Tak lama lagi besen mandi tu gerenti dah tak muat....


Suka tidur meniarap....elok untuk babykan....mula-mula takut dia lemas. Sebenarnya baby ni cerdik...dia akan pandai sendiri untuk alihkan kedudukan kepala kiri dan kanan kalau dia penat....


Aksi-aksi comel Irfan....dalam pelbagai gaya....macam model pula mummy Irfan tolong posingkan...


Cuti 3 bulan mummynya, dah hampir berakhir...risau pula bila difikirkan...sampai sekarang belum dapat pengasuh yang akan jaga Irfan bila Mummy pergi kerja....kesian dia...



Semoga Muhammad Irfan Rizqin Bin Muzzaffar akan jadi anak yang cerdik, soleh...dan sentiasa taat dan menghormati kedua orang tua....Amin....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...