MY FAMILY....MY LOVE....MY HERO....

Wednesday 18 April 2012

Netball..Oh Netball...Melbourne In Memories (Part II)


Sambung balik kisah Netball trip aku di Melbourne....

Friendly games dan klinik kejurulatihan di Deakin University Melbourne...tak dapat belajar kat sini tapi dapat masuk ke University di Melbourne ni pun akak dah bangga...kali ni sesi training dengan coach Khaty pula...

Hari ni kami dikunjungi oleh Ketua Unit Sukan JPWP, En Nordin, Kak Noor dan kak Saadiah turun memantau program kami di negara Kangroo ni....


Selepas perlawanan persahabatan dengan pasukan University Deakin, kami ambil kesempatan untuk bergambar sebagai tanda kenang-kenangan dengan players University ni...



Bergambar kenangan dengan Penyelaras Bola Jaring JPWP dan Penyelaras Sukan Putrajaya


Selesai sesi training kami di jemput untuk ke rumah Khaty yang terletak di daerah Geelong...kitorang plan nak lepak-lepak kat rumah Khaty sambil lunch kat sini....kali ni kitorang yang jamu dia dengan makanan kegemaran Khaty and family iaitu nasi Lemak + sambal tumis ikan bilis....saper lagi yang masak kalau tak aku ngan Kak Asiah...habis kitorang bawa semua periuk belanga + kuali sekali ke rumah dia...periuk, kuali sudip, senduk tu kitorang bawa dari Malaysia ok...


Ini dapur kat rumah Khaty...besar dan bentuk macam pulau...kira hari ni dapur ni aku punyalah...Masa gambar ni diambil...kami dah siap masak dah...sambal ikan bilis kak Asiah dah masak dari rumah....suka tengok diorang makan Nasi lemak tu...siap makan dengan tangan lagi...Anak-anak Khaty semua makan pedas...

Masa ni dah selesai lunch...kekenyangan sambil relax2 tengok TV. Pinggan mangkuk kat dapur tu...anak-anak dara aku yang basuh...

Inilah anak bujang Khaty. Sama baya dengan anak bongsuku...masa ni teringat pula kat Haiqal yang badannya separuh jer dari badan anak Khaty ni...

Sewaktu kami berada di rumah Khaty ketika tu hujan turun lebat pula...tak dapat aku nak jalan-jalan kat pantai. Cuaca bila hujan sejukkkk lah sangat. Menggigil kalau tak pakai sweater...


Lepak kat tempat pemanas api....Kebanyakan rumah di sana, alat pemanas semua dah pakai elektrik, dah tak ramai yang bakar pakai kayu macam yang kita tengok dalam citer orang puteh kat TV

Khaty yang sangat Friendly...Tinggi lampai, dan dia juga merupakan bekas pemain netball Australia. Kami sebenarnya sebaya dan nak dijadikan cerita, kami berkongsi  penyakit yang sama SLE....



Di Melbourne ni juga kami berpeluang berjalan-jalan di sekitar bandar....bentuk bangunannya tinggi-tinggi tapi masih ada lagi ciri-ciri bentuk bangunan lama...cantik...



Victoria Market...tempat yang wajib dikunjungi kalau melancong ke Melbourne, Australia...Gambar ni diambil kat pintu masuk. Masa aku jalan-jalan kat sini barulah aku dapat tengok ramainya orang Malaysia kat sini....pandang-pandang kemudian senyum-senyum....

Kami juga berpeluang bershopping di Victoria Market. Disini banyak barangan yang dijual seperti  barang-barang cenderahati, baju-baju, barang-barang makanan dan juga barang-barang keperluan rumah. Semua ada. Kalau nak cari barang-barang yang harganya murah kat sinilah tempatnya. Aku sempat juga membeli sedikit cenderahati untuk adik-beradik dan kawan-kawanku di Malaysia ...Kalau nak beli jangan compare dengan harga barangan kat Malaysia, tutup mata jer...jangan fikir-fikir sebab takut nanti tak jadi beli. Harga barangan dalam AUD. kena darab 3. Kalau 10 AUD X 3= ????kiralah sendiri...He..he..he...

Aku dengan kak Ngah, sakan membeli T.Shirt ....Sebagai survenir untuk kawan-kawan, aku beli jugalah keychain patung kaola dan juga kangroo sebagai kenangan. Tak ada pula dalam gambar..Selain tu aku beli juga FM yang ada pelbagai corak dan bentuk. semua cantik-cantik...

Selimut dari bulu Kangroo..lembut dan cantik-cantik....Gilerrrr nak shopping kat sini. Kawasan tempat jualan ni sangat besar, kalau kat KL macam uptownlah...tapi dijual dalam kawasan berbumbung dan open sikit....



Kat kawasan bandar ni perkhidmatan train memang disediakan. Aku tak berpeluang nak naik train ni. Nanti kalau aku datang semula ke sini, Insyaallah aku akan cuba perkhidmatan ni...Lagi satu nak bagi tahu, kalau drive kat kawasan town ni, kena hati-hati sebab laluan kereta ngan train ni sama jer...satu laluan...


Aku ajak Miss Choo pi cari topi koboi ni. Kalau ikutkan hati...tak ingin nak beli.Tapi request dari suamiku tercinta suruh beli topi yang ada lambang kangroo ni. Diperbuat dari kulit lembu. Korang nak tahu berapa harganya? Kalau kat uptown KL RM 10 hengget dah boleh dapatkan! aku beli dengan harga 60 AUD. Itu dah habis tawar dah...tak boleh kurang lagi. Memang kulit asli. kalau kali dengan duit kita RM180.00. Nasib baik yang minta tu hubby aku. Kalau orang lain fikir 2 x nak beli.He..he..he..




Masa aku berada kat kedai patung-patung ni, akupun belek-belek patung ni yang berbagai bentuk dan rupa. Sambil tu sakanlah suruh Kak Asiah ambil gambar aku.Nak tahu apa yang berlaku...pompuan depan aku yang pakai jeket kulit ni tiba-tiba menjerit suruh aku blah...dari gerai dia. Rupa-rupanya dia marah aku ambil gambar patung-patung ni...nasib baik kamera tak kena rampas...




Gambar pemandangan Kota Melbourne ni Kirah yang aambil dari dalam van dekat highway.......cantik kan...terpaku seketika melihat keindahan kota Melbourne ni.....

On The way balik ke Banglo penginapan......layan pemandangan di kiri kanan jalan.....kalau waktu malam tentu lagi cantik dan happening....Tak berkesempatan pula nak menikmati panorama kota Melbourne waktu malam.....Bandar yang bersih walaupun sesak dengan penduduk.....Insyaallah kalau berkesempatan aku akan datang lagi ke sini....Ok Uolllssss, sampai sini dulu....kita sambung next entry....banyak lagi aku nak cerita...tunggu aku flash back semula kenangan aku di Melbourne....TUNGGUUUU!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...